woensdag 18 februari 2009

ding 23



Eindelijk .............
Na een moeizame start heb ik uiteindelijk toch deze cursus kunnen afronden. Het heeft wat langer geduurd door een verhuizing en 5 maanden geen internet, waardoor ik er thuis niet mee bezig kon.
In het begin geprobeerd om het op het werk te doen, soms wat afgesproken met een collega, maar iedereen was toch erg individueel ermee bezig. De één ging er als een sneltrein doorheen terwijl de ander een lager tempo had, waardoor het van samenwerken niet echt kwam. Hier had ik wat meer van verwacht bv. samen met de coach in groepjes ermee aan de gang. Doordat de opdrachten erg veel tijd vroegen had je ook zin meer om uitgebreid bij anderen te kijken en hierop te reageren.
Ik denk zeker dat het goed is om op de hoogte te zijn van een aantal termen en ontwikkelingen, omdat je anders niet weet waar de klanten het over hebben, maar het was wel erg veel en je moest steeds zoveel lezen voordat je daadwerkelijk met de opdracht aan de gang kon, dat het soms daardoor al ging tegenstaan. Ik denk dat het wel de helft minder had gekund, want op een gegeven moment gaan dingen door elkaar heen lopen en blijft het toch niet hangen.
In het begin zei ik bij flickr dat ik hier niet zoveel mee zou doen, maar uiteindelijk heb ik voor mijn weblog hier verschillende keren een foto van gebruikt. Ook kom ik nu overal rss feeds tegen, terwijl ze mij voorheen nooit opgevallen waren. You tube en last.fm was leuk om te doen. Het bijhouden van een weblog is erg handig als je een verre reis maakt. Op deze manier hou je iedereen op de hoogte en heb je ook geen last meer van zoekgeraakte post.
Ik heb niet zoveel met het "zogenaamde sociale aspect van deze cursus" zoals het samen delen van je interesses voor boeken e.d. met anderen. Ik constateer dat iemand hetzelfde boek leest, maar doe er verder niets mee omdat ik deze mensen niet ken. Terwijl ik het in m'n dagelijks leven wel leuk vind om hierover in gesprek te gaan, dit is voor mij toch anders.

Geen opmerkingen: