woensdag 18 februari 2009

ding 21

Bij ding 21 moet je wel heel erg veel lezen en nu in de groep van de bezemgroep kan ik me niet echt concentreren, door allerlei geklets om me heen. Ik ben er bijna twee uur mee bezig geweest om alles tot me door te laten dringen, maar ik geloof dat ik het nu snap. Na alles goed doorgelezen en bekeken te hebben ontdek je welke mogelijkheden er allemaal voor de bibliotheek zijn om aan de behoefte van de klant tegemoet te komen. Discoveries, Worldcat, Aquabrowser, alleen het laatste was voor mij bekend. Vooral in deze tijd waar veel informatie toch van internet wordt gehaald is het goed om het contact met de klant op deze manier te verstevigen, al naar gelang ieders behoefte. Het is inderdaad leuk om aan klanten lijstjes te kunnen tonen van genomineerden voor de verschillende boekenprijzen. Ook kun je er op deze manier beter achter komen waar de interesse van de klanten liggen en kun je hier je aktiviteiten en aanschafbeleid op aanpassen.

Geen opmerkingen: