zaterdag 14 februari 2009

ding 19

Sociale netwerken.... moet ik er dan nu echt aan, dacht ik bij het lezen van dit onderdeel. Het is niks voor mij want het kost me al moeite genoeg om mijn e-mail bij te houden. Ik ben niet iemand die in mijn vrije tijd veel achter de computer zit en die besteed ik al helemaal niet dit aan dit soort oppervlakkige geklets met mensen die elkaar nog nooit gezien hebben en zich vrienden noemen.
Ik wist niet dat er zoveel verschillende sites zijn, voor mij zijn schoolbank en hyves de bekendste. Ik heb wel eens met iemand meegekeken die ermee bezig was. In september had ik een reunie van de lagere school en sprak daar enkele mensen die via hyves al contact hadden gehad. Toch kan dit me er niet toe bewegen om me zelf nu ook aan te melden.
Wel kan ik me voorstellen dat mensen die aan huis gebonden zijn door ziekte of handicap veel plezier hieraan kunnen beleven. Op deze manier hebben ze toch nog contact met de buitenwereld.
Wat betreft de bibliotheek kan ik me aan de ene kant voorstellen dat leeskringen gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die sociale netwerken biedt, maar aan de andere kant zou het jammer zijn als daardoor de bijeenkomsten er niet meer zouden zijn, want daardoor mis je de gezelligheid van de groep.

Geen opmerkingen: